צמיחת העסק שלך קשורה ישירות לגידול במספר העובדים והלקוחות של העסק שלך, שיכולה ליצור עומס על מערכות ה-IT בעסק. בדרך כלל, בעסקים קטנים אדם אחד (או אף אחד) עוסק במחשוב, דבר שיכול להוות אתגר גדול לניהול מערכות אלו. איך אתה דואג לכך, שמערכות ה-IT בעסק שלך מתפתחות יחד עם צמיחת העסק?
הנה 10 טיפים על ניטור רשת אחוד, שיסייע למחלקות מחשוב קטנות להישאר מעודכנות עם צמיחת סטרטאפ מהירה מאד.

1. הכר את הרשת שלך

עסקים קטנים גדלים מהר, אך מערכות ה-IT שלהם צומחות עוד יותר מהר. קל לאבד שליטה עליהם, כשיש כל כך הרבה שירותים מקוונים ומכונות וירטואליות, שמתווספים כל העת. ניתן להשתמש בתוכנת ניטור, על מנת לעקוב אחרי כל מה שקורה לעתים קרובות בסביבת IT מבולגנת.

2. תוסיף עוד עובדי מחשוב

כשעסקים קטנים מעסיקים עובדים חדשים, ההתמקדות העיקרית כמעט תמיד היא על מכירות, שיווק ופיתוח מוצרים או שירותים. כל העובדים הללו צריכים שירותי מחשוב, אך למרבה הצער, צוותי מחשוב לא גדלים תמיד באותו קצב. ניטור מסייע בהתמודדות עם בעיה זאת על ידי מעקב אחר התשתית, כשצוותי המחשוב לא יכולים ומתריע על בעיות אפשריות לפני שהן משבשות את פעילות העסק.

3. ספק תפעוליות 24/7

הגמישות הגוברת בהתמדה של התעסוקה כיום שינתה את יום העבודה. עובדים צריכים גישה לקבצים ולאפליקציות עסקיות 24/7 והלקוחות, בו בעת, זקוקים לגישה לאתרים ויישומים מבוססי-דפדפן. על מנת להיות תפעולי באופן מלא, בכל שעות היום, אתה צריך תוכנת ניטור ש’תשמור עליך’ מחוץ לשעות השיא. משמרות מפוצלות ועבודה במשך הלילה לא אפקטיביים כשיש רק עובד אחד שמנהל את ה-IT.

4. תעקוב מקרוב אחרי שירותי הענן שלך

תוכנות ושירותי ענן הם יעילים ויכולים לסייע לעסקים מתחילים לעלות לרשת במהירות ובעלות מינימלית. מצד שני, כשלי מערכות ותקלות טכניות יכולות גם להתרחש אצל ספקי שירותי ענן. היות ומשאבי ענן משותפים לעתים קרובות, רמות עומס שיא יכולות לקרות לעתים קרובות יותר, דבר שיגרום לאיטיות וישפיע על ביצוע אפליקציות. ניטור שירותי הענן שלך הוא קריטי, על מנת לאתר תקלות אפשריות עוד לפני שהן הופכות לבעיות קריטיות.

5. תכנן רוחב פס באופן פרואקטיבי …. בגלל שהוא יגדל

צריכת רוחב הפס תגדל יחד עם צמיחת העסק. זה בלתי נמנע. על ידי מעקב אחר דפוסי התעבורה ברשת וניתוח מידע זה, אתה יכול לתכנן את הצמיחה ולהוסיף יכולות בזמן לפני שהיא הופכת לעמוסה מדי ותשבש את השירות למשתמשי קצה.

6. תבחן את ההשפעה של יותר משתמשים

צמיחת העסק מובילה באופן בלתי נמנע לעובדים נוספים, שיכולים להעמיס על מערכות ה-IT בשל הוספת תחנות עבודה, קווי טלפון, נתבים ומכשירים אחרים. צפיית ההשפעה של משתמשים נוספים על המערכת היא קריטית, כדי לשמור על יציבות הרשת.

7. שלוט בהוצאות שלך

עסקים קטנים משקיעים הרבה בטכנולוגיה. הם משקיעים עוד יותר כשאלו חברות טכנולוגיה, כולל בדיקות עומסים, כוח מחשוב, אחסון ענן. רבים משירותים אלו כוללים תשלום עבור היקף פעילות גבוה וכספים אלו מצטברים כשאתה שוכח לבטל אותם. אתה יכול לבצע בקרה על תשלומים אלו באמצעות מעקב אחר שימוש וביטול שירותים שהם לא בשימוש.

8. מדיניות BYOD אחראית

עובדים צעירים (וחברות צעירות) כוללות הכל במדיניות ה-BYOD שלהן. אנשים רוצים לעבוד על מכשירי המובייל שלהם וצוות או איש ה-IT צריך להיערך לכך בהתאם. למכשירי מובייל יש נטייה ‘לשאוב’-משאבי רוחב פס ואסור שאפליקציות קריטיות לעסק יואטו, בגלל עובד שמסנכרן iTunes. אתה יכול לפתור את בעיית רוחב הפס על ידי הקמת רשת WiFi למכשירי מובייל ולנטר אותה בקפידה.

9. אל תאבד שליטה על האישורים

מתקפות סייבר שנראות מתוחכמות הן כלל לא כאלו. לעתים קרובות, האקרים מנצלים פרצות באישורי SSL (לעתים הם לא עודכנו כמה שנים) . העדכון שלהם הוא פשוט, אך קל לשכוח מהם. ניטור רשת מאפשר לעקוב אחר כל האישורים בכל מכשיר שמחובר לרשת וכך להבטיח שהוא תמיד עדכני.

10. אבטחה

מתקפות סייבר, במיוחד איומים מתמידים מתוחכמים (Advanced Persistent Threats) נמשכים במשך תקופה ארוכה. הזדמנות טובה לגלות התנהלות חריגה ברשת היא באמצעות הגדרת התראות מתאימות, בין אם מערכת הניטור מבחינה בניסיונות התחברות לרשת בכוח או שאילתות רבות באופן יוצא דופן שנשלחות לשרת.

ניטור אחוד יציל אותך!

פתרון ניטור אחוד הוא חלק חיוני של תשתית מחשוב שמתפקדת היטב ויכולה לפעול כזוגות עיניים ואוזניים נוספים לסביבת ה-IT שלך שגדלה במהירות.

 

מאמר מתורגם מהבלוג www.paessler.com.   טיפים לניטור רשת לעסקים קטנים ובינוניים.

רוצה לעבור לשירות ניטור מקצועי ואמין?

מלא את פרטיך כאן ומומחה שירותי הניטור שלנו ייצור איתך קשר.