RedX מחוייבת למינימום של 99.9% זמינות שירותי הענן שלה.
בעמוד זה תמצאו מידע שימושי המסביר באלו כלים וטכנולוגיות אנו עובדים להבטיח זמינות שירותים ברמה כזאת.

שירותי אירוח בענן כוללים אלפי רכיבים, שפגיעה בכל אחד מהרכיבים יכולה לגרום לפגיעה בשירות. רבים נוטים לחשוב, שמדובר במערכות פשוטות הכוללות 2 שרתים, כך שאם אחד נפל השני מחליף אותו. אם הדבר היה נכון וכל כך פשוט, אז לא היינו שומעים על נפילות של אתרים קריטיים ומערכות רגישות למשך שעות ואף ימים ארוכים (תזכורת: בנק לאומי, בנק פועלים, סלקום). מערכות מידע גדולות כוללות אלפי רכיבים שתלויים אחד בשני, רכיבי אבטחה, יתירות, תקשורת. מערכות דינמיות שדורשות עדכונים תכופים ואלו נקודות הכשל זאת בנוסף לחשיפה של ניסיונות ע”י גורמים זדוניים שמנסים לפגוע במערכות המחשוב ללא הרף.

אנחנו בטוחים באיכות השירותים שלנו ולכן RedX מתחייבת לSLA הגבוה בישראל.

זמינות שרתים
  • N+1
    משמעות המונח הוא redundancy (יתירות) למערכות השונות, בכדי להבטיח שבמקרה של קריסת רכיב, רכיב חלופי ייכנס מיד לפעולה במקומו, שיבטיח שהשירות לא יפגע ובדרך כלל, הנפילה אפילו לא תיהיה מורגשת.
    דוגמא:
    2 ספקי כח לשרת, כאשר כל אחד מהם מחובר להזנה נפרדת של חשמל מקווי חשמל נפרדים. לא משנה אם ספק הכח נפגע, או אפילו טרקטור קרע בטעות כבל חשמל מחוץ לחוות השרתים, השרת ימשיך לקבל חשמל ולעבוד.
  • ניטור
    ניטור שרתים, הוא הבסיס של השליטה ובקרה (שו”ב) על תקינות השירותים השונים. מערכות ניטור לא בודקות רק אם השירות פעיל או לא, אלא גם את איכותו’ את תקינות החומרה, מהירות התקשורת ותקינות גישה למערכות.
    דוגמא:
    במקרה של כשל חומרה יקבל כונן התראה במייל, ב-SMS ואף טלפונית על ידי מוקדן, שישנה בעיה המחייבת טיפול מיידי.
    ניטור של שירותי הדואר שולח ומקבל דואר מידי מספר שניות ובמקרה של איטיות, הוא מדווח מייד למרכז הבקרה על פגיעה ברמת השירות.
  • חומרה
    את אותו שירות ניתן להקים על חומרה שונה, כשאיכות החומרה תשפיע ישירות על זמינות וביצועי השירות. מבלי להכנס להסברים טכניים עמוקים ומשעממים, נציין שאת אותו השירות ניתן למכור על 2 מערכות חומרה האחת בשווי 1500$ (שרת ישן שנרכש כיד 2, ללא אחריות יצרן, טכנולוגיה מיושנת, חומרה שחוקה) והשנייה יותר מפי 10 (שרת חדיש עם אחריות מורחב, מחובר ל-Storge ורכיבים כפולים ליתירות).
    RedX מנהלת את המערכת המבצעית שלה על שרתי IBM (מותג השרתים המוביל, האיכותי והיקר ביותר). כולם כוללים רכיבים כפולים לכל מקרה של כשל בחומרה, כולם תחת אחריות מורחבת 24/7/4 של IBM העולמית. חלק מהמערכות מחוברות למערכות איחסון מתקדמות, חיבורי תקשורת מהירים וכפולים, בהתאם לסוג השירות.
  • גיבוי
    מרבית שירותי הענן נמכרים ללא גיבוי כברירת מחדל וחלקם אפילו כמוצר ללא יכולת גיבוי (גם אם הלקוח מבקש ומוכן לשלם). במקרים רבים של תקלות ולא משנה אם מדובר בתקלת חומרה, תוכנה, וירוס, פריצה או טעות משתמש, גיבוי מקצועי הוא הדרך היעילה והמהירה ביותר לחזרה לעבודה.
    RedX עובדת עם מספר מערכות גיבוי. מותאמים לכל סוג השירות.
  • תקשורת
    מאחורי המילה”תקשורת” יש הרבה מעבר לקו אינטרנט. נדרש חיבור כפול לשרת, מתגים, חומת אש, קישוריות לספק, תקשורת לשדרת האינטרנט הישראלית, הגדרות DNS. הרבה מילים, שלמרבית הלקוחות לא אומרים הרבה, אבל כשל בכל אחד מהם יכול לגרום לפגיעה בשירות.
    RedX עובדת על מערכות מתקדמות, כל השירותים שניתנים לניהול עצמי מנוהלים על ידי RedX בכדי להבטיח זמן תגובה המהיר ביותר במקרה של תקלה, או כל עדכון שנדרש בשירות.
    דוגמא:
    תקלת DNS (השרת שמנהל את הדומיין של הלקוח) תגרום לחוסר זמינות של האתר והדואר ובמקרים של לקוחות מתקדמים, דבר זה יכול גם לפגוע בשירותים נוספים. מרבית הספקים בישראל מספקים מענה לשירותי DNS רק בימי ושעות העבודה, עם זמני תגובה של 48 שעות למימוש הבקשה.
    RedX מחזיקה במערכת של 4 שרתי DNS עם תמיכה ותחזוקה של 24/7 וזמן תגובה של דקות בודדות.
  • DR
    שירותי DR מהווים פתרון למערכות קריטיות השירות, כולל פתרון ללקוחות המבקשים לשכפל את המידע שלהם לאתר מרוחק בכדי להבטיח המשכיות עסקית למידע הממוחשב.
    דוגמא:
    סוכנות ביטוח אשר מחזיקה את מערך המחשוב שלה בחדר מחשבים מקומי, כאשר שירות DR משכפל בזמן אמת את המידע שלה לשרתים בחוות השרתים של RedX ובכך מבטיחים לעצמם שבמקרה של אסון (שריפה, גניבה, הצפה, רעידת אדמה, מלחמה), יהיה ניתן להתחבר למידע מכל מקום ולהמשיך לעבוד תוך זמן קצר.

צור קשר עם מומחה שירותי מחשוב.