אסטרטגיית שמירת המידע העסקי הרגיש שלכם דורשת מספר פתרונות. מהם ההבדלים בין Backup לשמירת קבצים בארכיון? אליסון לנג ממחלקת מערכות הגיבוי והשחזור של EMC מסבירה את ההבדלים בין הפתרונות האלו והסיבה שאתה זקוק לשניהם, כדי להגן על המידע שלך.

אלו ההבדלים:

Backup – ניתן לשחזור, יצירת העתקים שונים (דינמי) כך שבמקרה של אסון, ניתן יהיה לשחזר את המידע מהעתקים שונים. זהו מידע שכל הזמן משתנה, היות ויש גרסאות שונות של העתקים שנשמרים לטווח קצר של בין 3-6 חודשים.

ארכיון – מבטיח שהמידע נגיש. זהו לא מידע שמשתנה, אלא המקור למידע, שכבר אינו בשימוש או משתנה. אלו לא העתקים. אתה לוקח חלק ממידע ומעביר אותו לאחסון מוגן יותר, כשהמידע כבר לא משתנה, אך אתה צריך לשמור מידע זה מטעמי רגולציה או בגלל שיש לו ערך עסקי. הכי בטוח להעביר אותו מאחסון עיקרי לאחסון שמיועד להגנה, כדי לשמור עליו בטווח הארוך.
הארכיון מאפשר גישה למידע שלך, כמו קובץ יחיד, אימייל או פיסת מידע בודדה. למרות ש-Backup וארכיב הם סוגי מידע שונים, הם דורשים תהליכי עיבוד שונים ומשלימים אחד את עבודת השני, שהם חלק מאסטרטגיית הגנה של כל המידע העסקי.
הרבה עסקים כיום מתייחסים לגיבוי והעברת מידע לארכיון כאל אותה פעולה, אם הם בכלל חושבים על הפרדה בין שתי פעולות אלו.
כפי שצויין כאן, שמירה בארכיון לא נחשב לגיבוי. אם אתה מכניס מידע לארכיון, רוב הסיכויים הם שאתה מתייחס לכך באופן שונה לגמרי. התוצאה היא שכבות אחסון נפרדות. למרות שגיבוי והעברה לארכיון דורשות ניהול על ידי מספר יישומים, לא חייבים להפריד אותם לשכבות אחסון נפרדות. אתה יכול לאחסן את שניהם במערכת מידע אחת, שמבטלת את הצורך את שכבות האחסון המיותרות.
לעוד פרטים, צפה כאן:

 

למה אסור לך להשתמש בגיבוי כמו בארכיון?

חומרה בעלות נמוכה ופס רחב בשפע מביאים לכך, שמשתמשים יוצרים העתקים ומפיצים מידע יותר מידע מאשר אי פעם. למרות שעלויות האחסון יורדות כל העת, היקף יצירת המידע שלנו גדל במהירות גבוהה בהרבה משטחי האחסון העומדים לרשותנו. ארגונים רואים שהיקף המידע שלהם לאחסון מוכפל מדי שנה וזה מצטבר עוד יותר, בגלל דרישות הרגולציה החדשות שמחייבות ארגונים לשמור מידע כמה שנים אחורנית וקנסות כבדים מוטלים על חברות שלא ממלאות אחרי דרישות אלו. היות ותקציבי ה-IT לא צומחים בקצב כזה גבוה, בעיית ניהול המידע הזאת דורשת התייחסות שונה. לא די ב-Backup. כיום אתה צריך ליצור ארכיונים כחלק מאסטרטגיית ניהול המידע שלך. לעתים קרובות, ארגונים מנסים להשתמש בגיבויים ככלי ארכיוני ואז בעיות חמורות עלולות לצוץ. ארגונים רבים מדווחים על הכפלת היקף המידע לאחסון מדי שנה. רוב המידע הזה נובע מקבצים כפולים ומידע שכמעט לא בשימוש, כזה שפשוט נערם ותופס שטח אחסון יקר, שמאט את השרת. מחיקת מידע לא פעיל או מידע בעל ערך נמוך כבר לא אפשרי יותר, מאז שרגולציות חדשות דורשות לשמור את כל המסמכים העסקיים האלקטרוניים לתקופת זמן ארוכה יותר, דבר שמעלה עוד יותר את עלויות אחסון המידע. למרות שמידע ארגוני כולל מידע דומה או משוכפל, לכל המידע הזה יש את אותו מטה דטה, שחייבים לשמור. משום כך, אסור למחוק מידע כפול, כשרוצים להוריד בעלויות אחסון. שרתים ומערכות השתנו מאד במהלך הזמן. בשחזור של מידע מאד ישן, אתה חייב לשחזר גם את מערכות הלגאסי, שעליהן המידע הזה נוצר מלכתחילה, שהופך את החיפוש אחר מידע רלוונטי ושחזורו במערכות אלו יקר בהרבה. פתרון אחד יכול להיות להעביר מידע בעל ערך נמוך לשירות אחסון זול יותר ב-2$ לצורך שימורו בטווח הארוך וכך לפנות מקום על השרת של המידע הפעיל. למרות שעלות האחסון המשני נמוך יותר, גם עלותו עולה בצורה מהירה ביותר ויעבור את התקציב שמוקצה לכך באגף המחשוב. בשירות ארכיון מסמכים, לעומת זאת, מידע ישן יותר יכול להיות מועבר אוטומטית מהמידע הפעיל, כשזה מבוסס על מדיניות העברה לארכיון מסמכים, שמתאימה לצרכי הארגון שלך. שלא כמו במקרה של ארכיוני גיבוי, אתה תצטרך להפוך מידע לא מובנה זה למידע מובנה, כך שיהיה ניתן לחפש בו ולשלוף אותו בקלות במהירות ובו זמנית, לחסוך גם בשטח אחסון יקר. גיבויים טובים מאד בהגנה על כמויות מידע קטנות שמשתנות לעתים קרובות, בגלל היכולת לשמור ולבצע מעקב אחר גרסאות רבות של קבצים בנקודות זמן רבות, אך זה לא פתרון מתאים לאחסון כמויות גדולות של מידע סטטי, שניגשים אליו לעתים רחוקות. מצד שני, ארכיונים הם מאד שימושיים ומשתלמים לאחסון, שימוש ושמירת מידע. ארכוב וגיבוי מידע הם כלים חזקים מאד שאם משתמשים בהם נכון יחד, הם יכולים להגן על המידע החשוב ביותר שלך, לתת מענה לדרישות הרגולציה הגדלות ולהתמודד עם הצטברות המידע האדירה.
לפתרונות בתחום, צפה כאן:

רוצה לעבור לגיבוי בענן מאובטח?

מלא את פרטיך כאן ומומחה שירותי הגיבוי בענן שלנו ייצור איתך קשר.