יישום ענן

טכנולוגיית מחשוב ענן השתפרה באופן משמעותי בשנה האחרונה והפכה לכלי, שעסקים בכל גודל מגלים בו עניין. מחשוב ענן יכול להועיל לעסקים באופנים רבים, החל מהפחתת הוצאות, הגברת יעילות העסק ועד שחזור מידע בוודאות במקרה של אסון. 47% מהחברות הגדולות והבינוניות מציינות שעליה ביעילות היא התועלת העיקרית של מחשוב ענן, לפי סקר חדש על מידע במחשוב ענן בחברות (של חברת המחקר Clutch)

יישום ענן - סקר

 

מהן הטעויות הרווחות, שחברות צריכות להיות מודעות להן כשהן מתחילות בתהליך המיגרציה לענן? באלו צעדים הן צריכות לנקוט במהלך היישום של תשתית ענן?

מעבר לענן עלול להיות מסובך. לא כל המידע, האפליקציות והקבצים מותאמים לאחסון בענן וישנן סוגיות אבטחה שעלולות לצוץ, אם לא נוקטים באמצעי ביטחון הולמים.

מספר טעויות רווחות ביישום כוללות:

  • הסתמכות על משאבי בתוך החברה בלבד
  • בחירת ספק שירות ענן, שלא עונה לדרישות החברה שלך
  • התחלת הטמעת פתרון ענן מורכב לפני שנרכשו הידע והמשאבים הנדרשים, כדי לתחזק ולתת אבטחה נאותה למערכת.

אלו הם הגורמים הקריטיים, שיסייעו לעסקים למנוע את השגיאות הללו כשהם מתכוננים ליישום תשתית ענן.

  1. הגדר את הצרכים והמטרות של מחשוב ענן של העסק

השאלה שחייבים לשאול לפני אימוץ טכנולוגיה חדשה צריכה להיות: “איך זה יכול לענות על צרכי החברה?”

אלו הם ההיבטים שנדרש לבחון אותם:

  • סוג והיקף המידע שהחברה צריכה לאחסן
  • משימות שהעסק צריך לבצע
  • רמת האבטחה והפרטיות שהחברה נדרשת לה
  • תאימות לתקנים ורגולציות, שהחברה נדרשת לעמוד בהם
  • דרישות להבטחת ביצועים איכותיים ותפקוד עסקי משופר. למשל, אם חברה בוחרת בין ארבעת ספקי הענן הגדולים – Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Google Cloud ו-IBM Cloud – אז AWS יבלוט בשל המוניטין שלו כשירות מחשוב הענן ששולט בשוק. למרות זאת, אם החברה משתמשת כבר ביישומים של מיקרוסופט, אז בחירה ב-Azure תתאים יותר.

“ספק הענן הפופולרי ביותר הוא אמזון. הם מובילים, היות והם מציעים שירותים קלים ליישום ולשימוש. לאחר מכן, מגיעים Microsoft Azure וגוגל. אם חברה כבר משתמשת במוצרי מיקרוסופט, אז Microsoft Azure יתאים יותר עבורם. זה תלוי בצרכי החברה.” – Jose Alvarez, מנהל תשתית IT בחברת Auxis.

  1. בחר בפתרון ענן שעונה על צרכי החברה

לשלושת סוגי מערכות הענן (ציבורי, פרטי והיברידי) יש יתרונות וחסרונות. חשוב שעסקים יבינו את הדברים הדומים וההבדלים בין כל פתרון ענן לפני אימוץ של תשתית ענן, על מנת לבחור את הסוג הכי מתאים למטרות העסק שלהם.

הענן הציבורי מספק משאבים באופן ציבורי באינטרנט. בעוד שסקלביליות וגמישות המחיר הם היתרונות העיקריים של פתרון ענן כזה, חברה שלא יודעת לנטר סיכוני אבטחת מידע תהיה חשופה לפרצות אבטחה כאלו.

פתרונות ענן פרטיים מספקים שירות לחברה אחת ומנוהלים in-house על ידי מחלקת המחשוב/IT. היתרון העיקרי של ענן פרטי הוא רמת האבטחה הגבוהה שהוא מציע. עסקים אחראיים לתשתית. מצד שני, עלות אחזקת פתרון ענן פרטי יקר יותר ופחות גמיש מאשר ענן ציבורי.

פתרונות ענן היברידיים מציעים שילוב מאפיינים של ענן פרטי וציבורי. מצד שני, עסק צריך צוות מחשוב בעל ידע וניסיון, על מנת להתמודד עם המורכבות הטמונה בפתרון זה.

  1. בצע הערכה של פערי הידע והמשאבים במחלקת ה-IT

היקף אימוץ של תשתית ענן איטי במיוחד בעסקים קטנים, בשל פחד מהענן. הסבר אחד לפחד הוא העדר ידע ומשאבים בחברה עצמה ליישם ולתחזק פתרונות ענן, לפי David Amaya, יועץ ב-Cardinal Solutions. ” (חברות) רבות יודעות רק מספיק על הענן, כדי לחשוש מכך ואומרות ‘אני לא נוגעת בזה’.” (David Amaya).

הסבר אחר מדגיש את החששות לאבטחה וציות לרגולציות.

“אני רואה באתגר של אבטחת ענן כנושא חינוכי. אנשים צריכים להבין וללמוד יותר על הענן, כדי להשתמש בו ביעילות.” Randy Bias, סמנכ”ל טכנולוגיה ב-EMC.

על מנת להבטיח שמחלקת ה-IT שלך יכול להתמודד עם פחד זה מהענן, נדרש לבחון את השאלות הבאות:

  • האם יש לחברה צוות IT שמיועד לכך בתוך החברה?
  • אלו תפקידים צוות ה-IT ימלא לאחר יישום תשתית הענן?
  • אלו משאבים והדרכה נוספים נדרשים, כדי להכין את צוות ה-IT למעבר זה?

מסקנות

מחשוב ענן מציע הזדמנויות רבות לעסקים ומורכבויות באימוץ תשתית ענן לא צריכה להרתיע עסקים לאמץ טכנולוגיה זאת. הגדרת צרכי ומטרות העסק, בחינת צרכים אלו ופתרונות ענן זמינים, הקצאת המשאבים הנדרשים, כדי להקל על המעבר הם המפתח לתהליך יישום ענן מצליח ואפקטיבי.

מקור: האתר CloudTweaks, פורסם ב-12 בפברואר, 2016.

 

רוצה ליהנות משירותי ענן?

מלא את פרטיך כאן ומומחה שירותי הענן שלנו ייצור איתך קשר.