האם יש לך באמת גיבוי למידע בעסק שלך? מה המשמעות של גיבוי מידע עסקי? למה מרבית העסקים נכשלים ביום שבו נדרש שחזור מידע? הנה מדריך קצר שיעשה לכם סדר – איך שומרים על הנכס החשוב ביותר שלכם

כמה שווה המידע העסקי שלך ומה אתה עושה בכדי לשמור עליו?

Disaster

ככה זה נראה כשנדרש שחזור מידע ואין גיבוי מידע עסקי מסודר

אנחנו מקפידים על ביטוח לעסק, להכניס מטפים לחברה, לבצע ביקורות אש ומטמיעים כלים רבים בכדי להבטיח שמירה על נכסי החברה וזמינות השירותים. אבל הנכס היקר ביותר, הנכס שמרבית שעות העבודה מושקעות בו, לא זוכה להגנה הבסיסית ביותר במרבית העסקים.
המידע העסקי כולל את רשימת הלקוחות, את הדוחות הכספיים וספרי הנהלת החשבונות, חומר שיווקי, הסכמים, תכתובות מייל רגישות, פיתוח ומאגרי מידע של כל שנות הפעילות העסקית. המידע העסקי הוא הנכס היקר ביותר וזה גם הנכס שמרבית העסקים מעדיפים לעצום את העיניים והאוזניים ולהגיד “לי זה לא יקרה”. ברור שאתם ספציפית חסינים משריפות, הצפות, וירוסים, פריצות (פיסיות ווירטואליות) והעובדים שלכם לא עושים טעויות שיכולות לפגוע במידע. הרי זה קורה רק לאחרים.

רוצים לדעת איך מרבית העסקים בישראל שומרים על הנכס היקר ביותר שלהם? הגיבוי הנפוץ ביותר הוא גיבוי לכונן גיבוי חיצוני. כונן גיבוי חיצוני! כונן שמחובר לשרת ובמקרה של וירוס, הכונן יידבק גם הוא יחד עם השרת. זהו כונן שמקרה של מכת חשמל, הוא יקרוס יחד עם השרת, ישרף, יגנב או יוצף יחד עם השרת. כונן שמחובר בכבל USB ומכיל מידע עסקי חשוב ורגיש וכל אחד יכול לנתק ולקחת אותו ולהעתיק את המידע שבדרך כלל נשמר ללא הצפנה ואבטחה.

המרכיב החשוב ביותר בגיבוי עסקי

אתם לא צריכים גיבוי! אף אחד לא משתמש בגיבוי. לא משנה אם זה כונן קשיח, קלטות גיבוי או גיבוי לענן. אתם פשוט לא צריכים גיבוי. אתם צריכים יכולת שיחזור, יכולת להחזיר את הגלגל לאחור. אבל כולם דואגים לגיבוי: משקיעים בחומרה, תוכנה והתקנת מערכות גיבוי פשוטות או מתקדמות ומאותו רגע עוצמים את העיניים.
הרכיב החשוב ביותר במערכת גיבוי הוא השגחה. בדיקה שהגיבוי רץ כמו שצריך, שחזור יזום אחת לתקופה בכדי להבטיח תקינות המערכת, בדיקת תוכן ונוהל גיבוי מידי מספר חודשים בכדי להבטיח שביום שידרש תוכלו לשחזר מידע.
בדיקה מדגמית שביצעה RedX מול 35 חברות עם משתמש בודד ועד חברה עם 450 עובדים, מצאה שרק חברה אחת מבצעת שיחזור יזום תקופתי ומקפידה על נהלי גיבוי תקינים, חברה אחת מתוך 35! 34 חברות לא בצעו שחזור יזום בשנה האחרונה!

התשובה הנפוצה ביותר בקרב מנכ”ל החברות היתה “זה באחריות איש המחשבים שלי”. במקרה של אובדן מידע, איש המחשבים אולי יאבד את מקום העבודה. הנזק האמיתי הוא של החברה והאחריות היא לא של איש המחשבים, כי הוא לא באמת מבין את המשמעות של מחזור כספי של חברה, עלות מעביד, שווי מידע, איש מחשבים למד ומבין טכנולוגיה. לא עסקים.

טכנולוגיות גיבוי

יש טכנולגויות גיבוי רבות. הנפוצה ביותר כיום היא הגיבוי מרחוק, שכוללת את היכולות המתקדמות והגמישות ביותר. אבל מרבית העסקים לא צריכים פתרונות מתקדמים. מרבית המידע נשמר בקבצים פשוטים ובסיסי נתונים קלים לגיבוי. לא משנה אם מגבים לקלטות, לדיסק נייד או לענן. חשוב להבין שגיבוי בעיקרו מבוסס על נוהל, על פרוצדורות ופעולות המחייבות גורם אנושי להשגחה ובקרה ובלעדיהן אף מערכת לא תעזור ביום שתדרש.

backup_technology

שיטות גיבוי מידע שונות עומדות לרשותך

הסכנה שבענן

עסקים רבים מעבירים את מערכי המחשוב לענן, אם בצורה חלקית או בצורה מלאה. ומרבית העסקים מאמינים שהענן בטוח, עם מערכות יציבות, שהן אמינות ומאובטחות… הכל נכון. חוץ מרכיב אחד קטן שההגנות האלו מיועדות לתקלות של הספק ולא של הלקוח.
מרבית שרותי הענן מנוהלים על ידי הלקוח או על ידי אנשי מחשבים, שלא באמת מכירים את השירותים לעומקם. הגדרה קטנה לא נכונה יכולה בקלות לגרום לפגיעה במידע ללא יכולת תיקון. שירותים רבים בענן כלל לא מגיעים עם גיבוי ונדרש שירות משלים או תוסף בכדי לאפשר שיחזור. וגם אז יש הרבה אותיות קטנות שיהיו גדולות מאוד ביום שידרש השחזור.
מרבית שרותי הענן עובדים על בסיס של סנכרון מידע בין תחנות הקצה. אם הלקוח נפגע בוירוס במחשב הביתי הוא יכול בקלות להעביר אותו לכל מחשבי הקצה של החברה. אם האקר או עובד מתוסכל נכנס לחשבון הענן הוא יכול בקלות להשמיד את כל המידע העסקי. יש פתרונות לכל הסכנות יש מענה טכנולוגי לצרכים אבל קודם כל חשוב להבין שהיחיד שישמור וידאג לנכס הוא בעל הנכס ולא אף ספק שירות.

האותיות הקטנות

אחת הסכנות הגדולות ביותר הן האותיות הקטנות או החסרות. הספק מבטיח “גיבוי מידע” ובזה בד”כ נגמרו השאלות של הלקוח בנושא שמעדיף לא להתעמק וללמוד את הנושא.
כל כמה זמן רץ הגיבוי? כמה זמן המידע נשמר לאחור? האם ניתן לשחזר קובץ בודד? תוך כמה זמן ניתן לשחזר מידע? מי אחראי לוודא שהגיבוי עובד תקין? האם ניתן לשחזר מידע שנפגם או רק מידע שנמחק? מי מבצע את שחזור המידע ואיך?

לא משנה איזו מערכת אזעקה יש לכם, אנטי וירוס, חומות אש או איש המחשבים. אף אחד לא יבטיח לכם שגם מחר תוכלו לגשת למידע העסקי שלכם. זה הנכס שלכם. שמרו עליו כך שתוכלו לשחזר אותו מחר, תבדקו זאת מידי מספר חודשים. זה הבטחון שלכם. זה השקט שלכם.

בדוק את עצמך – האם יש לך גיבוי שניתן באמת לשחזור?

  • האם בדקת באופן יסודי את טכנולוגיית הגיבוי ויכולות השחזור שלה?
  • האם קיים נוהל שיחזור יזום תקופתי? האם הוא מבוצע?
  • כמה גרסאות שומרת מערכת הגיבוי הקיימת?
  • האם יש לך גיבוי או רפליקציה?
  • האם הגיבוי נשמר באתר מרוחק?
  • האם הגיבוי נשמר כקבצים פתוחים או כקובץ מוצפן?
  • מי מחזיק בסיסמת ההצפנה אם יש כזו?
  • מתי בדקת את תוכן הגיבוי? האם באמת כל המידע הנדרש עובר גיבוי?
  • מי הגורם האחראי להפעלת הגיבוי ולבדיקת התקינות שלו?
  • כמה שווה המידע שלך ומה הנזק במידה ויאבד?

רוצה להבטיח שיש לך גיבוי שניתן לשחזור?

צור קשר עם מומחה שירותי הענן שלנו עוד היום.